Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

3D-tisk in izdelava avtomobilov

04.04.2022

3d_01.jpg

Peugeot je v novi generaciji 308-ce uporabil dodatke, ki so rezultat 3D-tiska. S pomočjo novega prilagodljivega polimera so na novo izumili postopek izdelave avtomobilskih dodatkov.

3D-tisk je eden od temeljnih stebrov četrte industrijske revolucije. S to novo tehnologijo je mogoče povečati fleksibilnost in se s tem ustrezno odzvati na potrebe vse zahtevnejšega in nepredvidljivega trga. Z njeno pomočjo se lahko proizvede najrazličnejše vrste personaliziranih predmetov in dodatkov brez dragih kalupov in orodij za izdelavo.

Nič več kalupnega vbrizgavanja

3D-tisk je tudi precej bolj prijazen do okolja, kar je nadvse pomembno, saj si prizadevamo za trajnostne procese izdelave, pri katerih se porabi malo virov in nastane malo odpadkov. Njegova uporaba je vse bolj razširjena in je v številnih panogah že povzročila pravo revolucijo v sistemu izdelave. Tovrstna dodajalna izdelava se dejansko uveljavlja kot alternativa klasičnim tehnikam izdelave, kot je kalupno brizganje.

Pri Peugeotu so uporabili inovativen polimerni material, ki ima tri glavne prednosti, je prožen, upogljiv in vzdržljiv polimer. Proizvodni postopek je zelo kratek in individualno prilagojen. Končna obdelava pa je kakovostna, saj gre za zelo natančne podrobnosti zahvaljujoč zelo drobnim molekulam.

3d_02.jpg

V tem postopku se uporablja zelo prožen material, ki se imenuje termoplastični poliuretan (TPU) Ultrasint. S tem materialom se lahko izdela vzdržljive, odporne in fleksibilne dele. To je idealen material za dele, ki ublažijo udarce pri trčenju in tudi za dele z visoko stopnjo elastičnosti in za mrežam podobne prožne strukture. Uporablja se ga za izdelavo delov z visoko kakovostnimi površinami in za zelo natančno izdelavo podrobnosti.

Kako se izdela dodatke?

Postopek se začne s prenosom digitalne datoteke CAD (računalniško podprto načrtovanje) v 3D tiskalnik, v tem primeru 3D tiskalnik HP Multi Jet Fusion. Postopek poteka tako, da prahu dodajajo vezivo s kombiniranjem - vezivnega sredstva, ki spoji prah, in posebnega sredstva izravnavo, ki površino "zgladi".

3d_03.jpg

Faza tiskanja

HP Multi Jet fusion uporablja tiskalno glavo, s katero izmenično nanaša vezivno sredstvo in sredstvo za izravnavo v ležišče s polimernim prahom, ki ga nato topijo grelni elementi, da nastane trdna plast. Po vsakem posameznem sloju (debeline 80μm) se na prejšnjo podlago nanese dodatna količina prahu, postopek pa se ponavlja, dokler predmet ni izdelan.

Faza naknadne obdelave

Po zaključeni izdelavi, se celotno ležišče s prahom in vsebujočimi predmeti preusmeri do postaje za naknadno obdelavo, kjer se večina preostalega prahu odstrani s podtlačnim izsesavanjem. S predmetov se nato odstrani ostanke prahu s peskanjem, nato pa potujejo do končne postaje, kjer se nanje nanese barvo za lepši končni videz.