Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Avtomobilski proizvajalci vse moči usmerjajo v elektrificirana vozila

04.03.2020

Genf-2020-CarScoops-28-1024x555.jpg

Avtomobilski salon v Ženevi je zaradi izbruha koronavirusa v Švici letos odpadel. Avtomobilski proizvajalci so ga nadomestili z digitalnimi predstavitvami v živo preko spleta. Glede na videno, je prihodnost zagotovo elektrificirana. Izpostavljamo nekaj najbolj pomembnih novosti.

Audi

2021-audi-a3-sportback-23.jpg

Audi je razkril novo generacijo modela A3 sportback. Gre za petvratni kompaktni avtomobil je nekoliko daljši in širši, a enako visok kot predhodnik. Ima položnejši motorni pokrov, novo motorno masko s stranskimi vstopišči, zadnji del ima manj izstopajoč difuzor in skrite izpušne cevi. Osnovni prtljažnik ponuja 380 litrov prostora. Audi ni v popolnosti prešel na digitalna stikala za uravnavanje klimatizacije, marveč je ostal na klasičnih fizičnih tipkah. V primerjavi s predhodnikom je sredinski zaslon zdaj negibljiv, torej ga ni mogoče več pospraviti v armaturo. Pred voznikom je opcijski digitalni zaslon, med doplačili so matrični žarometi. A3 je pridobil vse najnovejše asistenčne sisteme in koncernske tehnologije, vključno s tehnologijo car-2-X, prek katere lahko izmenjuje informacije z ostalimi podobnimi vozili in infrastrukturo. Na začetku bosta na voljo po en bencinski in dizelski motor. Bencinski 1,5 TSI bo imel 110 kilovatov, dizelski tako kot pri golfu pa opcijo 88 kW (116 KM) ali 110 kW (150 KM). V nadaljevanju bodo sledile nove različice, vključno z močnim priključnim hibridom in različico S3. Pri nekaterih bo na voljo quattro pogon.

BMW

BMW-i4-COncept-3.jpg

BMW je predstavil študijo električnega gran turisma BMW concept i4, ki je že zelo blizu avtomobilu, ki naj bi kot serijski BMW i4 zapeljal na ceste prihodnje leto. Poganjal ga bo elektromotor z močjo 390 kilovatov (530 'konj'), s katerim bo lahko i4 v štirih sekundah dosegel 100 kilometrov na uro, pospeševanje pa se bo ustavilo nad 200 kilometri na uro. Doseg s polnimi baterijami bo znašal potovalnih 600 kilometrov (WLTP), za kar bo poskrbel baterijski sklop s kapaciteto 80 kilovatnih ur. Omenimo še to, da baterijski sklop kljub veliki energijski gostoti tehta kar 550 kilogramov. Med oblikovnimi poudarki izstopajo še značilna lahka in aerodinamična kolesna platišča ter luči v obliki črke L in vertikalni izstopniki za zrak na zadku. Zanimiv je tudi dvodelni zadnji difuzor, ki nekako sledi položaju izpušnih cevi, ki jih na i4 seveda ne bo.

Mercedes-Benz

2020-mercedes-benz-e-class-facelift-4.jpg

Mercedes je svojemu razredu E namenil medgeneracijsko osvežitev, ki se odraža tudi v novem vrstnem šestvaljniku. V notranjosti izstopa predvsem zadnja generacija infozabavnega vmesnika MBUX, ki se predvaja preko digitalnih zaslonov s posodobljeno grafiko. V osnovi sta pred voznikom dva zaslona z diagonalo 10,25 palca, možna pa je tudi nadgradnja z 12,3-palčnima. Tako kot v drugih modelih, sta zaslona zelo prilagodljiva in omogočata dostop do pestrosti vsebin in funkcij, ki jih je sicer mogoče upravljati tudi z drsno ploščico na sredinski konzoli, glasovno ali s kretnjami. Osveženi razred E bo na voljo kar s sedmimi različicami priključno hibridnih pogonskih sklopov. Bencinski motorji bodo sicer segali od 115 do 270 kilovatov, dizelski pa od 118 do 243 kilovatov. Izstopa predvsem novi 3-litrski turbobencinski šestvaljnik M256, ki bo prvič na voljo v tem modelu. Izboljšan je tudi 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki so ga optimizirali za uporabo s sistemi ISG.

Škoda

2020-skoda-octavia-rs-unveiled-1.jpg

Škoda je elektrificirala novo octavio RS. Revolucionarna pa je v pogledu pogonskega sklopa, saj gre za prvi priključnohibridni pogon v Škodinem modelu z oznako RS. Zunanji poudarki so še črna Škodina masko, športni spodnji del sprednjega odbijača s črnimi zračnimi zavesami ter spodnjim delom zadnjega odbijača z aerodinamičnimi zaključki in športno črnim difuzorjem je nova Octavia RS iV že na prvi pogled prepoznavna kot članica družine RS. Karavanski combi ima nad zadnjim steklom usmernik zraka v barvi vozila. V pretežno črni notranjosti je za privlačne barvne poudarke poskrbljeno s kontrastnimi šivi na športnih sedežih z integriranimi vzglavniki in na trikrakem večfunkcijskem športnem volanu, oblečenem v usnje. Pogonski sklop sestavlja 1,4-litrski bencinski motor TSI in elektromotor s 85 kW, ki imata sistemsko moč 180 kW (245 KM), največji navor pa je 400 Nm.Emisije CO2 po kriterijih voznega cikla WLTP so 30 g/km. Octavia RS iV lahko izključno na elektriko prevozi pot do 55 kilometrov. Posebnosti športne octavite so tudi športno podvozje z nastavitvijo, specifično za modele RS.

Dacia

Dacia-Spring-Electric-Concept-20.jpg

Dacia je pokazala konceptno električno vozilo, s katerim bo v Evropi ponudila poceni električni avtomobil. Na cestah ga lahko pričakujemo že prihodnje leto. Koncept oblikovno močno spominja na kitajski model renault City K-ZE, z nekaj manjšimi spremembami. Mednje spadajo rešetka, značilna za modele znamke Dacio in tridelni LED žarometi. Naj še spomnimo, da ima city K-ZE elektromotor z le 44 konjskimi močmi in 119 Nm navora, ter baterijo, ki je po starem NEDC preskusnem ciklu zagotavlja do 250 kilometrov dosega.

Alfa Romeo

Alfa-Romeo-Giulia-GTA-GTAm-1-1.jpg

Navdušeni so lahko tudi Alfisti. Alfa Romeo v obliki nove giulie GTA obuja legendo iz preteklosti, giulio sprint GTA, ki so jo leta 1965 na osnovi giulie sprint GT razvili pri športnem oddelku Autodelta. Izdelali jih bodo le 500. GTA je kratica za »Gran Turismo Allegerita« (aleggerita pomeni olajšana). Na voljo bo z dvema različicama, kot cestna giulia GTA s štirimi sedeži in kot dirkalna giulia GTAm z dvema dirkalnima sedežema s šest točkovnimi varnostnimi pasovi in varnostno kletko. V obeh primerih bo za pogon skrbel 2,9-litrski bi-turbo bencinski motor V6, ki bo razvijal moč 400 kilovatov oziroma 410 kilovatov v različici GTAm.