Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Boschove novosti za prihodnost

21.09.2021

iaa_2019_2.jpg

Velikan med dobavitelji avtomobilski industriji, podjetje Bosch, nadaljuje s preobrazbo v ponudnika izdelkov za potrebe elektromobilnosti. Bosch ne vlaga le v baterijsko-električne pogonske sklope, temveč tudi v pogonske sklope na gorivne celice in sodeluje pri projektih strank na Kitajskem, v Združenih državah in Evropi. Prvi tovornjaki z Boschevo tehnologijo so na Kitajskem že na cesti.

Napredek na področju polnilnih kablov

Pri električni vožnji ima polnjenje odločilno vlogo. Bosch je v Münchnu premierno predstavil nov prilagodljivi polnilni kabel za električne avtomobile. Vgrajeno ima nadzorno in varnostno tehnologijo ter adapterje za Type 2 in gospodinjske vtiče. Tudi pri polnjenju s pomočjo 230-voltne vtičnici se lahko izogne sicer običajni kontrolni enoti v kablu, kar pomeni, da tehta manj kot tri kilograme – približno 40 odstotkov manj kot običajni kabli za polnjenje s kontrolnimi enotami. Boscheva spletna storitev polnjenja omogoča dostop do več kot 200.000 polnilnih mest v Evropi in voznike razbremeni iskanja kraja za polnjenje na potovanjih, vključuje tudi enostavno plačilo.

Avtonomna vožnja – vse iz enega samega vira

Nadzorne enote domen, senzorji, umetna inteligenca: Boschev portfelj vsebuje vse elemente avtomatizirane vožnje, v podjetju pa se približno 5000 inženirjev ukvarja z vsemi vidiki avtomatizirane vožnje. Med temi elementi so tudi izboljšane funkcije pomoči, ki vozniku omogočajo, da umakne roke z volana. Zahvaljujoč se Boschu, pa so prav tako že mogoče tudi funkcije popolnoma brez voznika. »S pilotnimi projekti na področju samodejnega parkiranja je Bosch postavil standarde v Nemčiji in Združenih državah Amerike,« je dejal Denner. Bosch pri uvajanju te funkcije v parkirni garaži P6 na letališču Stuttgart že sodeluje z Mercedes-Benzom in drugimi partnerji.

202102_ai_rng_automated_driving_2.jpg

Novi Mercedes-Benz razreda S je prvo serijsko vozilo na svetu, ki ima za to potrebno tehnologijo. Da bi lahko vozila brez voznika z ukazom prek pametnega telefona zapeljala do rezerviranega parkirnega mesta, Bosch parkirišče opremlja s tehnologijo, kot so fiksno nameščene videokamere. Do leta 2025 naj bi jim sledilo še dodatnih 1000 parkirnih garaž. Ob vsem dodatnem udobju, ki je povezano s takšnim razvojem, Bosch meni, da je avtomatizirana vožnja predvsem nekaj, kar lahko prispeva k večji varnosti cestnega prometa. Bosch je pionir na področju sistemov, od elektronskega nadzora zdrsa do samodejnega zaviranja v sili, in si še naprej prizadeva za vožnjo brez nesreč. Hkrati podjetje zagotavlja inovativno programsko opremo, ki je osnova za inteligenco, ki jo morajo imeti avtomobili. »Tudi v mobilnosti prihodnosti, v kateri bo prevladovala programska oprema, bo naše bogato strokovno znanje o sistemih prednost: Bosch se kot doma počuti tudi v svetu vgrajene elektronike in interneta stvari, s katerim bodo avtomobili povezani,« je dejal Denner.

Povezana vožnja – razmišljanje onkraj pokrova motorja

Kot je Bosch napovedal že pred desetimi leti, se vozila vse bolj spreminjajo v internetna vozlišča. V prihodnosti bo programska oprema enako pomembna kot zmogljivost ali učinkovitost pogonskega sklopa. Bosch aktivno oblikuje te spremembe. Podjetje je za to v dobrem položaju: skoraj polovica sodelavcev na oddelku za raziskave in razvoj v poslovnem sektorju Mobilnostnih rešitev je programskih inženirjev. Tudi kolo postaja del interneta, kar dokazuje nova aplikacija Bosch eBike Flow. Omogoča na primer posodabljanje programske opreme v komponentah. Poleg tega postaja vse pomembnejša integracija programske opreme: tudi tu ima Bosch potrebno strokovno znanje. Vzemimo za primer informacijsko-razvedrilne računalnike: do leta 2025 se bosta njihova računalniška moč in kompleksnost programske opreme podvojili.

avp_smartphone.jpg

Bosch zagotavlja, da različni moduli programske opreme med seboj delujejo zanesljivo. Poleg tega ideje podjetja na področju povezljivosti daleč presegajo vozila. »Bosch se ne ukvarja le z avtomobili, temveč se dobro znajde tudi v okoljih tovarn in domov. Kot nobeno drugo podjetje lahko med seboj povežemo različna področja,« je dejal Hartung. Od aprila letos so bili modeli Mercedes-Benz z glasovnim pomočnikom MBUX tudi nadzorni center za Boscheve aplikacije za pametni dom. Z voznikovega sedeža lahko z glasovnim ukazom vzpostavite stik s pametnim domom in ugasnete luči, odprete žaluzije ter upravljate ogrevanje.