Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Delček, ki meri utrip motorja

21.02.2021

Lambda sonda je tipalo, ki neprestano nadzira delovanje motorja in s tem porabo goriva in količine izpustov. Menjava ni pretirano zahtevna, mojster pa mora biti predvsem pozoren na izbiro ustreznega nadomestnega dela.

Lambda sonda je za motorje z notranjim zgorevanjem neke vrste rešilna bilka, saj jim pomaga zadostiti zakonsko predpisanim vrednostim izpušnih plinov. Sonda nadzoruje učinkovitost izgorevanja v motorju ob optimalnem stehiometrijskem razmerju, kar zagotavlja majhno količino škodljivih snovi, ki se nato prečistijo še v katalizatorju. Cilj je čim večji delež kisika v izpušnih plinih, tega pa meri prav lambda sonda, ki nato informacije posreduje v računalnik motorja, da lahko nato regulira količino goriva in čas vbrizga.

Pozorno pri iskanju nadomestnega dela

Pri ključni komponenti kot je lambda sonda, je izbira pravega nadomestnega dela nujna. »Univerzalnim« izdelkom se v tem primeru na široko izognite, posegajte le po originalnih ali originalom enakovrednih izdelkih. Tisoči različnih avtomobilskih modelov uporablja več sto tipov sond, izbira napačne pa lahko povzroči več škode kot koristi. Tudi, če na pogled dve sondi izgledata popolnoma enako, so v notranjosti lahko povezave različne, zato se je treba zanašati le na natančne specifikacije.

Menjava le s primernim orodjem

Ker sonda »živi« v precej negostoljubnem okolju, kjer se tako na senzorju kot izpušnem sistemu rada pojavlja korozija, je treba biti pri odstranitvi zelo previden. Poškodbe preprečimo tako, da uporabljamo primerno orodje, denimo cevni ključ. Pred namestitvijo novega dela je treba najprej preveriti stanje navoja, če je ta cel in čist. Večina kakovostnejših senzorjev ima na navoju poseben nanos, ki preprečuje sprijemanje. Zelo pomembno je, da pri namestitvi pazite na priporočen moment privitja. Le pravi zatezna sila zagotavlja pravo tesnenje, ozemljitev (če je ta predvidena) in preprečuje preveliko obremenitev kovinskega plašča izpuha.

Praktični nasvet

Proizvajalec BERU, ki pokriva originalom enakovredne izdelke za večino avtomobilov na evropskih cestah, za namestitev njihovih lambda sond ponuja kratka navodila oziroma korake, ki jih ne smete spregledati.

Pri lambda sondah z originalnim priključnim konektorjem:

  1. Ugasnite motor
  2. Odklopite akumulator
  3. Odklopite priključek pokvarjene sonde
  4. Odstranite pokvarjeno lambda sondo
  5. Lambda sondo po predpisanih navodilih ter navoru vgradite, pazite na moment navora
  6. Ponovno namestite električni priključek na lambda sondo
  7. Akumulator ponovno priključite

Pri lambda sondah brez priključnega konektorja:

  1. Ugasnite motor
  2. Odklopite akumulator
  3. Odklopite priključek pokvarjene sonde
  4. Odstranite pokvarjeno lambda sondo
  5. Vgradite kabelski priključek skupaj z novo sondo, pozorno poglejte barve na kablih