Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Dvotaktni motor še ni rekel zadnje!

08.09.2023

Ricardo dvotaktni motor_1.jpg

Motor z nasproti ležečimi bati, ki deluje le z dvema taktoma in kompresijskim vžigom bi lahko bil dovolj čista alternativa za rešitev termičnih motorjev.

Ameriška podružnica podjetja Ricardo je sklenila partnerstvo z Achates Power z namenom nadaljnjega razvoja koncepta inovativnega motorja z notranjim zgorevanjem. Njihov cilj je bil lahek in varčen bencinski motor z 200 kilovati moči (270 KM), ki bi izpolnjeval stroge predpise o emisijah za lahka tovorna vozila.

Takšni motorji sicer niso popolna novost (dizelski OPE Junkers Jumo so bili na primer uporabljeni v nemških letalih v drugi svetovni vojni), vseeno pa o njih ne vemo prav veliko. Da bi si lažje predstavljali koncept tega motorja, pomislite na klasičen bokserski motor, kjer bati delujejo v nasprotni smeri v vodoravni smeri, a sta posamezna bata med seboj konkretno ločena. V primeru tega motorja pa sva bata delujeta v skupni vrtini, eden proti drugemu in s tem ustvarjata izgorevalno komoro ter potrebno kompresijo. Ko se mešanica goriva in zraka vžge, se bata odrineta narazen. Dovajanje zraka in goriva ter odvajanje plinov poteka v središču motorja. Achatesov motor je dvotaktni, kar pomeni, da pride do vžiga vsakokrat, ko se bata srečata. Bencina pri tem ne vžiga iskra, pač pa gre za kompresijski vžig. Odsotnost glav valjev in odmičnih gredi ter manj vrtin pomeni, da je trivaljni motor lažji in cenejši za izdelavo. Dodatna prednost je, da se v mehansko moč pretvori več energije goriva, saj so toplotne izgube občutno manjše. Ravno toplotna učinkovitost mu daje prednost pred drugimi tehnologijami motorjev z notranjim zgorevanjem.

Ricardo dvotaktni motor_2.jpg

Obstoječ Achatesov motor prve generacije so pri Ricardu temeljito predelali in zmanjšali težo za ogromnih 60 odstotkov, obenem zmanjšali porabo goriva za 20 odstotkov. Poleg tega so iz njega iztisnili dizelsko radodaren navor. Razvojna ekipa si sicer prizadeva tudi za razvoj različic na vodik, ki bi z neposrednim vbrizgom in vžigom s svečkami zagotavljale še čistejše zgorevanje z zelo majhno količino NOx.