Ferrari na poti k neslišnosti
11.11.2025
Najnovejši štirikolesni izdelek iz Maranella bo električen, a ne bo kakšen hiperšportnik, pač pa štirivratni GT, ki bo do stotice pospešil v 2,5 sekunde in poudarjal predvsem udobje, tehnologijo in prestiž.
Srce sistema sestavljajo štirje elektromotorji – dva spredaj s stalnimi magneti, ki dosegata do 30.000 vrtljajev in skupaj razvijeta 210 kW (286 KM), ter dva zadaj, ki obdana s posebno smolo zagotavljata kar 40-krat boljše hlajenje in zmoreta skupnih 630 kW (843 KM). Sistemska moč presega tisoč »konjev«, energijo pa dovaja v Ferrariju razvita baterija z zmogljivostjo 122 kWh in rekordno energijsko gostoto 195 Wh/kg. Doseg naj bi presegal 530 kilometrov, 800-voltna arhitektura pa omogoča polnjenje z močjo do 350 kW.

Šasija in karoserija sta v celoti iz aluminija, 75 odstotkov tega materiala pa je recikliranega – s tem pri proizvodnji prihranijo kar 6,7 tone CO₂ na vozilo. Posebnost konstrukcije je ločeni zadnji podokvir, ki prek elastičnih puš zmanjšuje hrup in vibracije. Ker električni pogon ne ustvarja značilnega Ferrarijevega grmenja, so inženirji na zadnji pretvornik namestili merilnik pospeška, ki zajema vibracije motorjev in jih ojača v kabini – tako ostaja tudi zvok del vozniške izkušnje. Ferrari se je odločil tudi za digitalno reinterpretacijo ročnega menjalnika. Voznik lahko v posebnem načinu izbira med petimi »prestavnimi« stopnjami, ki z natančno prilagojeno krivuljo navora ponujajo občutek resničnega pospeševanja. Tudi regenerativno zaviranje so zasnovali tako, da posnema občutek pri zaviranju z motorjem.
Tretja generacija aktivnega vzmetenja, nadgrajena iz modelov Purosangue in F80, omogoča še natančnejše prilagajanje vožnje, zdaj tudi neodvisno od voznih programov. Skupaj z napredno baterijsko zasnovo, kjer so dodatne celice nameščene v dnu za zadnjimi kolesi, novi električni GT dokazuje, da Ferrari tudi v tišini ne izgublja svoje identitete – le preoblikuje jo za dobo brez emisij.
