Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Gume brez zraka se obetajo hitreje kot bi mislili

01.07.2022

Pnevmatike brez zraka_1.jpg

Tako Goodyear kot Michelin že pripravljata serijske pnevmatike, ki ne bodo napolnjene z zrakom, pač pa bodo te odprte in zato odporne na morebitne poškodbe in predrtje.

Več kot stoletje po tem, ko je zračnica v pnevmatikah povzročila avtomobilsko revolucijo, se obeta preobrat. Čeprav se zdi, da so pnevmatike brez zračnice ali zraka pod tlakom velikanski korak nazaj, so pri Michelinu in Goodyearu prepričani, da gre za odlično idejo, ki bo prispevala k vplivu gumarske industrije na okolje. S tem bi bilo namreč drastično zmanjšano število zavrženih pnevmatik zaradi poškodb, ki terjajo predčasno zamenjavo. Medtem ko ima Goodyear načrt do leta 2030 izdelati prvo tovrstno serijsko pnevmatiko iz obnovljivih virov, Michelin načrtuje, da bodo na serijskem avtomobilu nameščene že leta 2025.

Pnevmatike brez zraka_2.jpg

Michelin uptis

Francozi v sodelovanju s Chevroletom razvijajo lastne pnevmatike brez zračnic, ki so jih poimenovali uptis. Da so odporne na razne poškodbe, imajo med tekalno površino in platiščem posebne lamele iz gume. Te nadomestijo zrak pod tlakom, ki je na nek način šibka točka običajnih pnevmatik. Material je za trdnost in trpežnost ojačan z ogljikovimi vlakni.

Pri Michelinu načrtujejo, da bodo prvi serijski avtomobili z revolucionarnimi pnevmatikami na trgu že čez tri leta. Po nekaterih informacijah naj bi bil to naslednik chevroleta bolta.

zrak.jpg

Goodyear testira s teslo model 3

Čeprav ameriški gumarski velikan svoj prototip pnevmatik brez zraka testira na Teslinem modelu 3, je njihov namen nekoliko drugačen. Obsežna testiranja so namreč že opravili z robo-taksiji na Floridi in mikro vozili oziroma roboti, ki dostavljajo majhne predmete, denimo kavo. Kot pravijo, so prepričani, da bi bile tovrstne pnevmatike primerne predvsem za samovozeča ali avtonomna dostavna vozila. Ne le, da se s tem zmanjša možnost okvare zaradi »obutve«, ampak pri tovrstnih vozilih med glavnimi prioritetami ni udobje, ki ga sicer v precejšnji meri zagotavljajo prav z zrakom napolnjene pnevmatike.