Kako zamašiti luknjo? NRF ima sveže rešitve ...
09.08.2025Puščanje hladilnih vodov oziroma cevi klimatske naprave – vzroki in rešitve.
Za puščanje hladilnega sredstva iz cevi in vodov klimatske naprave v vozilih so najpogosteje vzrok trije dejavniki.
1. Korozija materiala
Dolgotrajna izpostavljenost vlagi, soli in cestni umazaniji je lahko vzrok za oksidacijo aluminija in zlitin, ki sčasoma razvijejo mikropore in razpoke.
2. Vibracije v motornem prostoru
Stalne vibracije med vožnjo lahko povzročajo drgnjenje cevi klimatske naprave ob nosilne elemente, kar poškoduje zaščitni sloj cevi in osrednjo cev.
3. Mehanske poškodbe med trčenjem
Trki ali manjše nesreče lahko neposredno poškodujejo cevi, premaknejo priključke ali kako drugače povzročajo napetost, ki vodi do razpoke.
Med ostalimi razlogi za puščanje so še neustrezna zasnova vodov klimatske naprave in pomanjkljiva zaščita v ozkih predelih motornega prostora, kjer se cevi dotikajo drugih komponent.
Tehnike popravila
Zamenjava cevi z novimi nadomestnimi deli. To je najpreprostejša in najbolj zanesljiva rešitev. Je pa treba biti zelo pozoren, da se nove cevi natančno ustrezajo originalnim specifikacijam proizvajalca vozila.
Varjenje aluminijastih cevi (TIG). Ta postopek zahteva specializirano opremo in visoko stopnjo usposobljenosti varilca. Zaradi tanke stene cevi in ločljivosti zlitin nižja kakovost varjenja pogosto privede do nadaljnjih poškodb ali dodatnih poškodb bližnjih komponent.
Stiskanje in spajanje (npr. sistem Lokring). S pomočjo specializiranih klešč in spojnih elementov je mogoče izrezati poškodovan odsek ter ga rekonstruirati. Metoda je učinkovita pri večjih vozilih (tovornjaki, terenska in gradbena oprema), kjer je več delovnega prostora.
Uporaba rabljenih delov. V nekaterih primerih lahko zamenjava poškodovanega voda z rabljenim predstavlja cenovno ugodno rešitev, ki pa je lahko hkrati velik izziv glede enakosti starega in novega dela. Velikokrat takšni deli niti niso v dobrem stanju.
Prednosti novih vodov in cevi NRF
Pri podjetju NRF so specialisti za proizvodnjo sistemov za klimatske naprave pri vozilih z desetletji izkušenj. Letos so pri NRF uvedli novo linijo hladilnih vodov klimatskih sistemov, ki združujejo naslednje značilnosti:
-
zlitine visoke kakovosti: uporabljeni so aluminijasti in mangan-magnezijevi zlitini (AW-6063, AW-3103), ki dosegajo natezno trdnost vsaj 275 MPa in raztegljivost do 20 % pred pretrganjem.
-
fleksibilni vodni sklopi: večplastne cevi so izdelane po standardih SAE J2064 in SAE J3062. Obratno delujejo pri temperaturah od –30 °C do +125 °C, normalni delovni tlak znaša 17 – 24 bar, pri pretrgu pa do 137 bar.
-
odpornost na korozijo in tesnjenje: komponente so preizkušene v solnih komorah po standardu ISO 9227, opravijo pa celovite preskuse tesnjenja. V kompletu so O-tesnila, servisni priključki, gumijaste zaščitne tulce, antikorozijske prevleke in toplotne zaščite.
-
natančno prileganje in zanesljivost: vsak vod je pred trženjem preverjen v oddelku za validacijo, kar zagotavlja skladnost geometrije, materialov in montažnih toleranc.
Za dodatne informacije, tehnične specifikacije in naročila se obrnite na uradno spletno stran podjetja NRF ali njihove distributerje, kot je podjetje GMT Avtodeli.
Foto: NRF