Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

»Kvadratni« motor za motocikle

13.12.2025

MV Agusta 5-valjnik.jpg

Znamenita italijanska znamka motociklov MV Agusta je predstavila konceptni 5-valjni motor zasnove »quadrato«. Modularni motor ima pet valjev, razporejenih v dve vrsti.

Čeprav gre za zdaj le za konceptni motor, so pri MV Agusta že napovedali, da bodo agregat vgrajevali tudi v serijske motocikle. Namesto za vrsti štirivaljnik, so se Italijani odločili za zasnovo, katere kvadratna arhitektura ponuja več prednosti. Ključna je kompaktnejša velikost od vrstnega ali V4 motorja, kar omogoča lažje vgrajevanje v okvir motocikla. Pri MV Agusti ponujajo tudi odlično ravnovesje in prefinjenost, medtem ko z vrstnim redom vžiga petvaljnika zagotavljajo širok razpon uporabnega navora v celotnem območju vrtljajev, zaradi česar je odpravljena potreba po spremenljivem krmiljenju ventilov.

Modularna zasnova omogoča prostornine od 850 do 1150 kubičnih centimetrov, največja moč, pa bo znašala kar 176 kW (240 KM) pri več kot 16.000 vrtljajih na minuto. Tudi največji navor je impresiven, saj motor obeta do 135 Nm pri 8.500 vrtljajih na minuto.

Posebna zasnova ročične gredi s 3-valjno sprednjo ročično gredjo in dvovaljno zadnjo ročično gredjo v konfiguraciji »U« zagotavlja izjemno gladkost in zmanjšuje vibracije. Tehta manj kot 60 kilogramov, združuje lahkotnost, ravnovesje in napredno elektrifikacijo, saj ima tako električno vodno ter oljno črpalko za večjo učinkovitost in odzivnost.

Tovrstna zasnova motorja se v motociklih ne pojavlja prvi, ampak so jo nekoč že uporabljali pri znamki Ariel. Takrat so imeli »kvadratni« motorji vseeno nekaj pomanjkljivosti kot so težave z zračnim hlajenjem zadnjih valjev, navdušenje nad njimi pri proizvajalcih pa so kratili kompleksnost in stroški, povezani z izdelavo motorja z dvema ročičnima gredema in štirimi odmičnimi gredmi. Ker je MV Agusta premijska moto znamka, se skupaj s kupci s stroški ne ubadajo pretirano ...

Foto: MV Agusta