Mala revolucija pri vzmetenju avtov
20.03.2024Marelli je razvil popolnoma nov elektromehanski sistem aktivnega vzmetenja, ki med drugim pomaga v boju proti slabosti med vožnjo.
Elektronsko voden sistem obljublja visoko učinkovitost, hkrati pa boljše zmogljivosti podvozja in več udobja. Pri Marelliju so celoten sestav razvili v sodelovanju s Politecnico iz Torina. Zanj so prejeli ameriško nagrado za eno največjih tehnoloških inovacij leta.
Kako je sestavljeno
Vsak amortizer sestavljata tudi majhni elektromehanski aktuatorji z brezkrtačnimi motorji ter redukcijsko gonilo, povezano z vzmetno roko. Namen sklopa je, da ima sposobnost aktivnega širjenja in krčenja posameznega amortizerja.
Motorje krmilijo posebni inverterji, ki jim dolžino giba odreja programska oprema centralne enote.
Centralna enota (ECU) ločeno nadzira vsak aktuator in samostojno odloča o najboljšem obnašanju vzmetenja, nevtralizira pa tudi vibracije in premike vozila. Sistem v milisekundah obdela informacije in s pomočjo pametnega algoritma določi potrebne ukrepe glede na različne vozne pogoje.
Celoten elektromehanski sistem vzmetenja deluje na 48 V napetosti, za delovanje pa ne potrebuje olja. Obenem dosega do 80 odstotkov energetske učinkovitosti v primerjavi s pasivnimi ali pol-aktivnimi sistemi, zato je med gibanjem tudi sposoben pridobivanja energije.
Poleg tega sklop zavzema manj prostora od drugih trenutno razpoložljivih tehnologij.
Zelo pomembna za razvoj avtonomne vožnje
Kot poudarja Piero Monchiero, direktor inovacij v diviziji Ride Dynamics pri Marelliju, je nova tehnologija tudi zelo pomembna v boju proti slabosti med vožnjo, ki nastane pri dejavnostih, kot so branje ali delo na prenosnem računalniku. Še posebej z razmahom razvoja avtonomne vožnje bo zato takšen pristop postal zelo pomemben.