Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Na vodik do 650 kilometrov daleč

02.12.2020

_W4V8993.JPG

Toyota je predstavila drugo generacijo modela mira na gorivne celice. Izdatno posodobljen sistem gorivnih celic v sodelovanju s številnimi pametnimi rešitvami in izboljšano aerodinamiko ponuja približno 650 kilometrov dosega, pri čemer so edine emisije kapljice vode.

_W4V8303.JPG

Tri posode za vodik

Večja moč, dodaten rezervoar za vodik, zdaj ima kar tri in boljša aerodinamika pripomorejo k povečanju dosega za 30 odstotkov. Rezervoarji so razporejeni v tako imenovani formaciji črke T – najdaljši teče vzdolžno in sredinsko pod tlemi vozila, dva manjša rezervoarja pa sta nameščena na straneh pod zadnjimi sedeži in prtljažnim prostorom. Skupaj hranijo do 5,6 kg vodika, kar je za en kilogram več kot v dveh rezervoarjih prve generacije modela mirai. Položaj rezervoarjev še dodatno znižuje težišče avtomobila, hkrati pa nikakor ne vpliva na prostornost kabine. Rezervoarji so izdelani iz močnejše večplastne konstrukcije. Vodik v njih predstavlja le 6 odstotkov skupne teže rezervoarjev.

_W4V8955.JPG

Sklop gorivnih celic je prestavljen. V prvi generaciji je bil nameščen pod tlemi potniške kabine, zdaj pa je spravljen v sprednjem delu avtomobila. Visokonapetostna baterija, ki je bolj kompaktna, in električni motor pa sta nameščena nad zadnjo osjo. Vse to omogoča tudi idealno razporeditev teže med sprednjim in zadnjim delom avtomobila, v razmerju 50:50.

_W4V8987.JPG

Vse v enem okvirju

Platforma GA-L omogoča tudi razvoj novega sklopa gorivnih celic in konverterja (FCPC). Oblikovalcem je uspelo v enoten okvir združiti tudi številne druge elemente (vodno črpalko, hladilnik, zračni kompresor in črpalko za recirkulacijo vodika). Vsi sestavni deli so manjši in lažji, hkrati pa zmogljivejši. Sklop je manjši zaradi posebnega načina varjenja, ki zmanjšuje razmak med gorivnimi celicami in okvirjem.

_W4V8796.JPG

Sklop gorivnih celic uporablja trdni polimer, ki je podoben tistemu iz prve generacije, le da je manjši in ima manj celic (330 namesto 370). S tem so dosegli rekordno specifično gostoto moči 5,4 kW/l. Maksimalna moč je povečana s 114 kW na 128 kW. Boljša je tudi zmogljivost v hladnem vremenu, zagon je zdaj mogoč pri temperaturah do –30 stopinj Celzija.

_W4V8949.JPG

Zdaj litij-ionska baterija

Novi mirai je opremljen z litij-ionsko baterijo, ki je nadomestila nikel-metalno enoto, nameščeno v prvi generaciji. Čeprav je dimenzijsko manjša, njena zgoščena energija zagotavlja več moči, poleg tega pa je prijaznejša do okolja. Sestavljena je iz 84 celic, ima nazivno napetost 310,8 v primerjavi z 244,8 in zmogljivost 6,5 Ah v primerjavi s 4,0 Ah. Nižja je tudi teža, ki se je s 46,9 znižala na 44,6 kg. Moč pa se je s 25,5 kW x 10 sek povečala na 31,5 x 10 sek.