Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Nove baterije velik up za preboj električnih avtomobilov

27.10.2023

Toyota_baterije.jpg

Nove baterije s trdim elektrolitom bodo podaljšale doseg električnih avtomobilov na več kot 1000 kilometrov in se bodo v 10 minutah napolnile od 10 do 80 %. To bi bil velik preboj za tehnologijo električnih avtomobilov. Tako menijo pri Toyoti.

Kako je mogoče brezemisijsko prihodnost povezati z naftno industrijo? To kažeta japonska Toyota in petrokemični velikan Idemitsu. Toyota želi do konca desetletja prodati 3,5 milijona baterijskih avtomobilov, od tega 1,7 milijona električnih avtomobilov nove generacije. Japonski velikan v prihodnosti stavi na prebojno tehnologijo baterij, ki so nevralgična točka električnih avtomobilov. V razvoju ima skupaj pet novih "kemij", na vrhu pa je dolgo obljubljena tehnologija baterij s trdnim elektrolitom. To so tako imenovane polprevodniške baterije, ki bi novim električnim toyotam zagotovile doseg več kot 1000 kilometrov.

toyota-bz4x-30.jpg

Prednosti nove baterije

Nova baterija bo razpolagala z visoko energijsko gostoto, torej bo v primerjavi s sedanjimi litij-ionskimi baterijami ob enaki fizični velikosti in podobni masi omogočila veliko večji doseg, hkrati pa bo omogočala hitrejše polnjenje in manjšo razgradnjo zaradi ekstremnih temperatur. Polnjenje od 10 do 80 % naj bi skrajšali na neverjetnih 10 minut.

Veliko presenečenje je, da je Toyota pri razvoju polprevodniških baterij združila moči s podjetjem Idemitsu, ki je petrokemični gigant. Idemitsu na trdnem elektrolitu dela že od leta 2001, pet let več od Toyote. Sodelovanje bo osredotočeno na sulfidne trdne elektrolite, ki so mehki in lepljivi, zaradi česar so primerni za pogoje množične proizvodnje. Podjetji sta že ustanovili delovno skupino z več deset razvijalci. Celoten načrt ima tri faze, ki naj bi leta 2027 pripeljale do prodaje revolucionarnih baterij. Idemitsu upravlja pilotni obrat za trdne elektrolite in gradi še enega. Iz Toyote so sporočili, da jim je uspelo premestiti največjo težavo polprevodniških baterij, to je nastajanje razpok med anodami, katodami in elektrolitom.

toyota-bz4x-31.jpg

"S poskusi in napakami ter z združevanjem materialnih tehnologij obeh podjetij smo razvili elektrolit, ki je odporen proti pokanju in ima visoko zmogljivost,"pravijo pri Toyoti. Idemitsu je odkril uporabnost žveplovih komponent v devetdesetih letih in z raziskavami in tehnološkimi zmogljivostmi, ki so jih z leti izboljšali, uspešno ustvaril trden elektrolit. Ta trdni elektrolit bo odprl novo prihodnost mobilnosti, so še prepričani pri največjem svetovnem proizvajalcu vozil.

Toyota pričakuje, da bo prve avtomobile z revolucionarnimi baterijami na trg pripeljala najpozneje leta 2028.