Ob reciklaži plina je treba narediti vakuumiranje
01.06.2023Glavni vzrok, da vemo, da z našim klimatskim sistemom v vozilu nekaj ni v redu je, da ne doseže temperature, ki smo jo nastavili ali pa sploh ne hladi. Da je s klimo nekaj narobe, pa lahko uporabniki začutijo že prej.
Slaba skrb za klimatski sistem v vozilu vam lahko prinese večje stroške za gorivo. Odlašanje s servisom lahko povzroči tudi odpoved kompresorja in s tem znatne stroške popravila. Strokovnjak naj klimatski sistem pregleda vsaki dve leti, če pa na leto prevozite 30 tisoč kilometrov ali več, pa vsako leto.
Odpoved kompresorja
V klimatskih sistemih sodobnih vozil so vedno pogosteje nameščeni kompresorji, ki nimajo več elektromagnetne sklopke za vklop in izklop delovanja, ampak so krmiljeni preko električnega regulacijskega ventila in delujejo skozi vse leto v območju med 2 % in 100 % njihove zmogljivosti. Pozitivna stran tega je, da delujejo vedno s trenutno potrebno močjo ter tako zmanjšujejo porabo energije oziroma goriva in da v sistemu hladilno sredstvo, pomešano z oljem vedno deloma kroži ter maže in čisti sistem. Slaba stran pa je, da ob pomanjkanju hladilnega sredstva deluje kompresor v višjem območju zmogljivosti, kot bi bilo treba in porablja dodatno energijo ter da sistem obratuje brez zadostnega mazanja in hlajenja, kar privede do posledične odpovedi kompresorja.
Najbolj pogost indic, da s klimo nekaj ni v redu, je, ko začutimo, da hlajenje ni učinkovito. Opozorilo so lahko tudi nenavadni šumi, ki prihajajo iz zračnikov. Enako kot šumenje je lahko indic tudi smrad, ki pa je lahko tudi povsem normalen pojav. Drugače je, če smrdi po urinu ali zatohlem. To je lahko znak, da je v klimi umazanija. Lahko gre za zamašen filter zraka, ki prihaja v kabino.
Dobro je vedeti
Ob reciklaži plina je treba narediti še vakuumiranje, dodati je treba olje in narediti test postopka. Po potrebi je treba narediti še dezinfekcijo sistema in zamenjati filter prašnih delcev. Redno vzdrževanje klime je zelo pomembno za zdravje in udobje potnikov v vozilu. Klimatske naprave so namreč gojišče mikroorganizmov (bakterij), ki se ob vklopu klimatske naprave razpršijo v notranjost vozila (potniki jih zaznajo v obliki neprijetnega vonja, smradu).