Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Od 1. julija 2026 morajo biti avti tišji

21.11.2025

Evropska Unija zahteva tišje avtomobile, ki bodo povzročali manj onesnaževanja s hrupom. Strožji predpisi bodo veljali za vse avtomobile, ki bodo homologirani od druge polovice prihodnjega leta naprej.

S 1. julijem 2026 bo v Evropski Uniji začela veljati tretja faza tehničnega standarda UN R51.03. Čeprav se zdi, izgubljena v množici uredb razmeroma nedolžna, je še kako pomembna za avtomobilizem. Omejitev največjega dovoljenega hrupa, ki ga lahko vozilo oddaja med vožnjo je namreč že dlje časa vroča tema, sedaj pa se je na tem področju začelo tudi konkretno premikati.

V prvi vrsti je razlog za strožje predpise bolj realističen način meritev hrupa, katerih namen je preprečevanju pretkanih sistemov, ki tiho delovanje omogoči med izvajanjem testiranj, sicer pa omogočajo glasne izpušne tone. Tu so najbolj na udaru nekateri športni avtomobili z več stopnjami delovanja izpušnega sistema.

Novi preizkus naj bi potekal nekako takole: vozilo se na certificirani stezi z določeno površino, s hitrostjo približno 50 km/h pelje mimo para mikrofonov na razdalji 7,5 metra od voznega pasu in na višini približno 1,2 metra. Takrat se zabeleži najvišja raven zvočnega tlaka v decibelih. Preskus se nato ponovi v različnih prestavah in načinih vožnje. Ko so vse meritve opravljene, zapleten izračun pokaže ali je "auspuh" sprejemljiv ali pa je preglasen.

Za tipičen osebni avtomobil z razmerjem med močjo in težo do 120 kW na tono bo nova omejitev znašala 68 decibelov, kar je dva decibela manj kot doslej.

Mnogi opozarjajo, da se EU problematike hrupa, ki ima hude zdravstvene posledice za ogromno ljudi po svetu, loteva enostransko. Trdijo namreč, da so pri normalnih hitrostih prevladujoči vir hrupa pnevmatike in ne zvok motorja. Rešitev bi torej morala vključevati tako tišje cestne površine kot prilagojene pnevmatike.

AMG že ukinja modele ...

Nova uredba bo posebej neprijetna za visokozmogljive športne modele. Po nekaterih podatkih so prav zaradi tega na tnalu AMG-jevi modeli AMG C 43 4matic, GLC 43 4matic in GLA 35 4matic, pa tudi priključnohibridna modela AMG C 63 S E performance in GLC 63 S E performance. Vsi bodo svojo pot končali pred junijem 2026.

Foto: Mercedes-AMG