Popravilo aluminijastih platišč
27.10.2021Tako kot se spreminjajo avtomobilska platišča, ki so precej večja, tridimenzionalna in dvobarvna, se je spremenilo tudi popravilo aluminijastih platišč. Jeklena se danes ne popravlja več, na servisih pa si pomagajo tudi že s CNC stroji.
Ker so aluminijasta platišča postala del večine novih avtomobilov, je tudi število popravil aluminijastih platišč večje, pa tudi dražje. Platišča so tudi veliko večja. Če so bila nekoč 20-palčna rezervirana za najbolj športne avtomobile, lahko najdemo danes 20-palčna platišča tudi na družinskih avtomobilih.
Do milimetra natančno popravilo
Za natančna popravila so danes na voljo CNC stružni stroji. Popravilo je avtomatizirano, saj si stroj zapomni in shrani pravilno obliko platišča. Popravilo je zato milimetrsko natančno na vseh štirih platiščih.
Stroj vključuje iglo, ki izmeri platišče in nož, ki platišče brusi. Naloga serviserja je, da namesti platišče v CNC stroj, nato pa posebna merilna igla natančno preveri izgled in geometrijo platišča. Izriše natančen stranski profil, kjer se vidijo vse anomalije na platišču, računalniku pa pridobljene podatke shrani. Serviser lahko rez preveri na grafu digitalnega zaslona stroja. Nato delo prevzame diamanten nož, ki počasi, milimeter za milimeter reže oziroma brusi plast na platišču, do končnega sijaja.
Število popravil omejeno
Proces popravila je avtomatiziran, vseeno pa je treba z njim znati upravljati, poznati osnove programske opreme stroja in biti usposobljen za delo s kovinami. V nasprotnem primeru lahko poškodujete platišče in nož za brušenje v stroju.
Platišče se lahko tudi s CNC strojem popravlja največ dvakrat, saj se s postopkom iz platišča pobira material.