Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Quattro reloaded: električni štirikolesni pogon

21.06.2021

A210340_medium.jpg

Audi je svojemu električnemu superšportnemu avtomobilu e-tron GT in še bolj športni različici RS e-tron GT namenil električni štirikolesni pogon, ki je nadgradnja klasičnega štirikolesnega pogona, ki je zaščitni znak nemškega proizvajalca vozil že desetletja.

A210772_medium.jpg

Kako deluje? Audi e-tron GT quattro in RS e-tron GT praviloma vozita na električni štirikolesni pogon, samo način "efficiency" v sistemu za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select na prvo mesto postavlja sprednji pogon. Na spolzkem cestišču, pri zahtevi po veliki moči ali pri hitri vožnji skozi ovinke se tudi tu za pogon dodatno vključi elektromotor v zadku – in sicer približno petkrat hitreje kot pri mehanskem pogonskem sklopu quattro.

A211419_medium.jpg

Izrazito hitrejše dodajanja oprijema kot pri klasičnem quattro pogonu

Električni štirikolesni pogon s stalnim in popolnoma variabilnim uravnavanjem porazdeljuje pogonski navor med premi, pri čemer do potrebnih prilagoditev prihaja v delčku sekunde. Princip quattro – štiri gnana kolesa – ki ga je Audi na trg uvedel že pred več kot 40 leti, se tu predstavlja na novi, še višji stopnji izjemne tehnologije.

A210341_medium.jpg

Ko voznik odmakne nogo z desnega pedala, pogon praviloma preklopi na jadranje – gran turismo drsi učinkovito. V načinu "dynamic" sistema Audi drive select pa med zaviranjem poteka rekuperacija. Prek obvolanskih tipk lahko voznik v vsakem načinu ročno izbira med dvema rekuperacijskima stopnjama, v MMI-sistemu pa lahko izbere avtomatsko nastavljanje. Prediktivna asistenca za učinkovitost pri tem jadranje in rekuperacijo uravnava na podlagi podatkov navigacije in senzorjev v vozilu. Do pojemka pribl. 0,3 g – torej v večini vsakodnevnih situacij, ko zaviramo – zaviranje omogočata elektromotorja sama. Pri tem lahko regenerirata do 265 kW energije.

A210335_medium.jpg

Hidravlične kolesne zavore se aktivirajo šele, ko voznik zelo močno zavre, in rekuperacija poteka skoraj do zaustavitve. V vseh voznih situacijah – pri pospeševanju s polno močjo, dinamičnem krmiljenju, zaviranju z motorjem ali zaviranju z zavornim pedalom oz. rekuperaciji – gran turismo ohrani neomajno stabilnost, saj so njegovi sistemi uravnavanja zaviranja, podvozja, pogona in močnostnih elektronik tesno povezani med seboj ter zato tudi kot celota zelo odzivni.