Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Se bo vožnja po slabih cestah nekoč še izplačala?

10.12.2022

Vzmetenje energija_2.jpg V lovu za vsakim delčkom izgubljene energije so avtomobilisti dobili idejo, da bi lahko izkoriščali tudi tisto, ki nastaja pri gibanju vzmetenja.

BMW, ki je nedavno vložil patent za zaščito sistema, ki cestne neravnine izkorišča za pridobivanje električne energije, ni bil prvi s takšno idejo. Že leta 2016 je namreč podobno razmišljal Audi z elektromagnetnimi blažilniki eROT, kjer je šlo za razmeroma preprost način regeneracije kinetične energije z rotacijo. BMW pa si je vse skupaj zamislil nekoliko drugače. Gibanje vzmetenja namreč preko povezave, podobne stabilizatorju, poganja generator z vztrajnikom. Del sklopa je tudi posebna sklopka, ki povezavo z generatorjem dovoli le v primernih trenutkih. Inženirji so namreč dognali, da je izkoristek najboljši takrat, ko se kolo iz skrajne pozicije vrača na prvotno.

Vzmetenje energija_1.jpg

Sistem naj bi bil primeren tako za polnjenje 12-voltnih akumulatorjev kot zmogljivejših baterij električnih avtomobilov. Koliko energije naj bi bil takšen sistem zmožen pridelati, še niso izdali, lahko pa sklepamo, da bo korist primerljiva vsaj s tisto pri prej omenjenemu Audijevemu eROT. Slednji naj bi imel, odvisno od vozne podlage, regenerativno moč med 150 in 600 W, kar bi na 100 prevoženih kilometrov porabo zmanjšalo za 0,13 litra in izpuste CO2 zmanjšalo za približno tri grame.

Kako in v katerem modelu bi lahko BMW to predstavil, lahko le ugibamo, zagotovo pa bo to sprva ponujal model najvišjega razreda. Le tako bo namreč možno upravičiti dodaten strošek sistema, ki prav gotovo ne bo zanemarljiv. Še bolj verjetno je, da bodo v prihodnosti tovrstni dodatki kupcem na voljo v obliki naročnine, sicer pa bodo deaktivirani.