Srce novega, šestega, renault clia je hibridni pogon
10.09.2025Renault je razlril novo, šesto generacijo najbolj prodajnega modela v Evropi ta hip, clia. Clio je naredil velik tehnološki korak naprej, še posebej velike upe pri Renaultu polagajo v zmogljiv in učinkovit hibriden pogonski sklop full hybrid E-Tech 160.
Hibriden pogonski sklop full hybrid E-Tech 160 je udarna ost šeste generacije modela clio. Razvili so ga pri Horse Powertrain, zagotavlja pa zelo učinkovito vožnjo. Francozi pravijo, da gre zasluga edinstvenemu pametnemu menjalniku z več načini delovanja, ki zagotavlja zelo fobre zmogljivosti (pospešek 0-100 km/h v 8,3 s, kar je eno sekundo manj kot predhodnik). Posebej izpostavljajo učinkovitost. Izpust CO2 je omejen na rekordnih 89 gramov na kilometer zahvaljujoč manjši porabi goriva v kombiniranem ciklu od pogonskega sklopa full hybrid E-Tech 145, ki je zdaj zgolj 3,9 litra na 100 kilometrov. To je za 40 odstotkov manj od porabe običajnega bencinskega motorja.
Novi clio full hybrid E-Tech 160 lahko do 80 odstotkov mestnih in primestnih voženj opravi na električen pogon, njegov doseg je do 1.000 kilometrov. Vgrajena je Renaultova lastna tehnologija, ki združuje 1,8-litrski štirivaljni motor z neposrednim vbrizgavanjem goriva delujoč v Atkinsonovem ciklu, dva elektromotorja, baterijo z zmogljivostjo 1,4 kWh z novim hladilnim sistemom, ter pameten menjalnik brez sklopke, s pomožnimi sklopnimi zobmi, več načini delovanja in s prilagojenimi prestavnimi razmerji.
Hibridni pogonski sklop dopolnjuje pameten menjalnik, ki je bil razvit na podlagi tehnologije formule 1. Ima dve prestavi za glavni elektromotor in štiri prestave za motor z notranjim zgorevanjem. Petnajst možnih kombinacij skupnega delovanja obeh motorjev (električnega in bencinskega) glede na uporabo omogoča optimiziranje prijetnosti vožnje, porabe goriva in izpusta CO2. Sistem samodejno izbira med načini delovanja pogonskega sklopa full hybrid E-Tech, in sicer povsem električen pogon (samo elektromotor žene kolesi), dinamičen hibridni (bencinski motor in elektromotor delujeta skupaj pri poganjanju koles), E-drive (elektromotor poganja koles, bencinski motor pa polni baterijo), na zgorevanje (bencinski motor žene kolesa in/ali polni baterijo) in način rekuperacija energije (kolesa poganjajo elektromotor, ki proizvaja električno energijo in polni baterijo).