Stellantis z novim konceptom štirikolesnega volana
11.03.2023Tudi Stellantis se je pridružil trendu štirikolesnega zavijanja, ki so mu, kot kaže, novo življenje vdahnili električni avtomobili.
Nenehni napredek tehnologij pomeni, da je izvedba krmiljenja zadnjih koles pri avtomobilih vse manj zahtevna stvar. To verjetno nemalo prispeva k temu, da postaja zavijanje na vsa štiri tudi vse bolj priljubljeno.
Že danes ga uporablja veliko novih modelov, med katerimi sta mercedes EQE ter EQS, pa porsche 911, posebej priljubljen je pri novodobnih zmogljivih električnih terencih znamk kot sta Rivian ter Hummer.
Avtomobilski velikan Stellantis je pred kratkim vložil prošnjo za odobritev patenta za izboljšavo tovrstnega krmiljenja. A še zdaleč ni edini, saj neko obliko krmiljenja zadnjih koles uporablja ali pa vsaj razvija tudi veliko drugih podjetij.
Večina današnjih sistemov deluje na principu uporabe elektromotorja oziroma aktuatorja, ki preko vzvoda (roke) pomaga pri obračanju kolesa, večinoma vpetega v večvodilno premo. Kjer se v očeh Stellantisa zatakne, je nerodna povezava med kolesom in omenjenim vzvodom.
Pravijo, da je zaradi diferenciala pri modelih s termičnimi motorji ali pa elektromotorjev pri električnih vzvod nameščen pod neprimernim kotom in zato geometrija vpetja kolesa in vzmetenja ni optimalna. Predlog Stellantisa je dodaten posredni element med aktuatorjem in vsakim od zadnjih koles.
Na ta način je možno prilagoditi kote povezav in s tem optimizirati delovanje, tako z vidika učinkovitosti kot zanesljivosti.