Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Tako Mahle baterije priganja do ekstremov

19.05.2023

Mahle vetrovnik.jpg

Vetrovnik podjetja Mahle je bil zgrajen že leta 1937 in je od takrat služil najrazličnejšim namenom, v prehodu na elektromobilnost pa je našel nov namen, saj z njim ustvarjajo klimatske razmere za ekstremno testiranje avtomobilskih baterij.

Kdor ima vsaj malo izkušenj z električnimi avtomobili, pozna vsaj kakšno tegobo, povezano z baterijami. Med največje vplive na delovanje baterij štejemo zunanjo temperaturo, saj ta ne vpliva le na doseg vozila, ampak tudi na stanje baterije. Če se električni avtomobil hitro napolni v vročem podnebju, se lahko litij-ionska baterija pregreje in celo poškoduje. Problematične so lahko tudi ekstremno nizke temperature.

Mahle.jpg

Mahle je torej vetrovnik imel že zelo dolgo, a ga je za testiranje baterij moral nadgraditi z ultra hitro polnilnico z močjo 350 kilovatov. Testni inženirji tako lahko električna vozila za 100-kilometrski doseg napolnijo v manj kot petih minutah. To lahko z realistično simulacijo storijo v vseh podnebnih razmerah. Izmerjeni podatki zagotovijo informacije o učinkih na litij-ionsko baterijo in udobje potnikov ter tako zagotovijo pomembne ugotovitve za razvoj vozil.

Ugotovitve testiranj so pomembne predvsem za razvoj sistema toplotnega upravljanja vozila. Kompleksna interakcija med hladilnim in klimatskim sistemom namreč zagotavlja, da se občutljiva baterija ne pregreje in na koncu poškoduje. Baterija mora biti zaradi tega vedno v optimalnem temperaturnem oknu od 15 do največ 40 stopinj Celzija. Vseeno pa mora sistem obenem poskrbeti, da v voznikovi kabini ni prevroče.