Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Tako so dosegli trdnost brez srednjega stebrička

04.06.2022

R-DAM_1392460.jpg

Renault je z novo generacijo kangooja predstavil tudi izjemno pomembno novost, ki je stransko odprtino vrat povečala na kar 1,45 metra. V ta namen so odstranili srednji stebriček, ki je sicer ključen element pasivne varnosti.

Novemu sistemu pravijo »Sezam odpri se«, saj tako široke stranske odprtine pri tako kompaktnemu avtomobilu še nikoli ni bilo. Šlo je za izjemno zahteven inženirski podvig, saj je bilo treba zgradbo vozila temeljito predelati in premagali mnoge izzive. Med ključnimi je prav gotovo varnostni, ki zahteva, da so vrata odporna tudi v primeru bočnega trka. Reševanje vseh tehničnih ovir je terjalo celo prilagoditev proizvodnih linij v tovarni.

Številne prilagoditve

François-Xavier, glavni inženir projekta novega kangooja je povedal, da so morali v vrata vgraditi dodatne strukturne elemente, ki ob zaprtih vratih nadomeščajo srednji stebriček. Zapirala vrat so morali preseliti na spodnji in zgornji del karoserije, da se vrata lahko zasidrajo na karoserijo, medtem ko so sovoznikov varnostni pas prestavili na drugo stran, da se ga zapenja z leve proti desni. Ključno strukturno izboljšavo zagotavlja kar devet posebnih ojačitev, ki so dodane vratom za zagotavljanje odpornosti za primer bočnega trka.

R-DAM_1099522_2.jpg

Brez kompromisov ne gre

Vse to je terjalo popolnoma nove postopke izdelave, na primer, vrata z linije stiskalnic pridejo z začasnim osrednjim opornikom, čigar naloga je, da prepreči zvijanje med prevozom do naslednje proizvodne faze. Ta opornik nato odrežejo v karosernici. Sledi obdelava s šestimi roboti, ki na tej liniji dodajo številne ojačitve za povečanje odpornost vrat. Hkrati tri geometrična orodja z meritvami preverjajo, če je oblika do milimetra skladna z načrti. Pred lakiranjem v vozilo namestijo posebej za to različico zasnovane tečaje vrat, da drsna vrata držijo na mestu. Na koncu, v montaži, nameščanje nove tesnilne obrobe ponuja prav slikovit prizor, saj tesnilo sega vseokrog karoserije.

Vsaka tako obsežna predelava po navadi prinese vsaj nekaj kompromisov, ki so se pri novem kangooju (to velja le za dostavnike – LGV) kažejo v dodatnih petih kilogramih materiala. Potrebnih je tudi neprimerno večje število zvarov, namesto običajnih 60, jih odpiranje v stilu sezama zahteva kar 101. Dokaz za obsežnost kompleksnosti uresničevanja te zamisli je 60 patentnih prijav, namenjenih le sistemu odpiranja vrat.