Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Umerjanje asistenčnih sistemov po menjavi vetrobranskega stekla

15.06.2025

rls01409.jpg

Kamere za vetrobranskim steklom, ki je eden ključnih elementov za delovanje asistenčnih sistemov, so postale stalnica pri novih avtomobilih. Dobavitelji opreme za servisne delavnice vse bolj združujejo različna pravila, med katerimi sta tudi umerjanje asistenčnih sistemov ADAS.

V Avto Akademiji smo na enih od preteklih tehnoloških konferenc poudarili pomen umerjanja kamere po menjavi vetrobranskega stekla. Vzrok so sistemi za varnost, poimenovani ADAS. ADAS je kratica za sisteme napredne voznikove pomoči, ki delujejo s pomočjo kamere (mono, stereo ali lidar kamero) - tehnologije daljinskega zaznavanja, ki meri razdaljo na osvetljenem cilju z laserjem in analizira odbito svetlobo s senzorjem. Vsi sistemi so združeni v ohišju, nameščenem na vetrobranskem steklu. ADAS pa vključuje tudi sisteme, ki so vgrajeni v masko motorja, kot so parkirni senzorji in kamere, ter tudi radarski tempomat.

rlp_2521.jpg

Kamere, nameščene za vetrobranskim steklom, prepoznavajo ključne elemente za varnost, na primer prometne znanke, omogočajo polsamodejno vožnjo, torej samodejno speljevanje in zaviranje sledenje v zastojih, samodejno zaviranje v sili, prepoznavajo, da ste zapustili vozni pas itd. Ob menjavi vetrobranskega stekla je treba s posebnimi napravami in posebnim postopkom sisteme ponovno kalibrirati oziroma umeriti. Že najmanjše odstopanje pomeni, da ne bodo pravilno zaznali drugega vozila ali prepreke, kar ima lahko v kritičnih situacijah lahko usodne posledice.

1107311.jpg

Poznamo statično umirjanje, ki poteka v delavnici, na mestu s posebnim orodjem in dinamično umirjanje, kar pomeni, da je treba to narediti med vožnjo. V primeru statičnega umerjanja se uporablja posebna tabla in posebne merilne naprave, vozilo mora biti postavljeno na ravno površino, imeti mora pravilno napolnjene pnevmatike preveriti je treba tudi geometrijo koles, vetrobransko steklo pa mora biti čisto. Nato izurjen serviser s pomočjo naprave in vseh pripomočkov kalibrira nastavitve, naprava pa izpiše, kdaj lahko zaključi z umerjanjem. Naprava tudi izpiše pisno potrdilo o uspešni izvedbi, kar je dokazilo stranki, da sistemi delujejo 100-odstotno.

mazda24.jpg

Umerjanje sistemov ADAS pa ne more biti uspešna niti brez pravilno nastavljenega podvozja. V skladu s specifikacijami proizvajalcev namreč kalibracija kamer in tipal pravilno deluje le, če so vozne osi vozila pravilno naravnane. Nekatere naprave za umerjanje sistemov ADAS zato s pomočjo 3D kamer samodejni preverijo, če so vozne osi avtomobila pravilno nastavljene, in umerjanje sistema ADAS izvedejo le, če tolerance odstopanj niso presežene. Če umerjanje izvedete nepravilno, lahko avtomobil skrene s pravilne smeri in povzroči prometno nesrečo.