Umetno inteligenco uporablja vse več avtoservisov
21.07.2024Umetna inteligenca je prek infotainmenta močno prodrla v avtomobile. Z avtomobilom se lahko pogovarjamo, mu postavljamo vprašanja ali ukaze, avtomobil si zapomni naše želje in navade. Enako velja za avtomehanične delavnice, kjer po svetu vse več podjetij že uporablja umetno inteligenco.
Primer je diagnostični sistem, ki ga uporablja več ameriških avtomobilskih servisov in trgovcev. Med njimi je tudi Findlay Cadillac v Las Vegasu. V mehanični delavnici so umetno inteligenco uvedli pri vstopni kontroli vozil. Ta tehnologija dokazuje zmogljivost umetne inteligence, vendar ljudem ne jemlje zaposlitve.
Razkrije, kar ne opazijo niti izkušeni avtoserviserji
Findlay Cadillac uporablja avtomatiziran optični čitalnik, ki ga je razvil UVEye. Postopek pregleda je hiter in enostaven. Ob vstopu v servisni center gre vozilo skozi vrata za skeniranje. Tam iz vseh zornih kotov posnamejo več fotografij – vključno s šasijo. Programska oprema nato ovrednoti slike in zazna napake na zunanjosti, pnevmatikah in vidnih mehanskih komponentah.
30 do 45 sekund kasneje stranka prejme "poročilo o stanju vozila." Glede na ugotovitve lahko mehaniki nato obravnavajo morebitne težave. Emmanuel Epino, vodja Findlay Cadillac, je za ameriške medije povedal, da na ta način pogosto razkrijejo tisto, česar niti izkušeni serviserji ne opazijo. Nova tehnologija je že nameščena v okoli 300 servisnih delavnicah v ZDA.
Daniel Frandsen iz UVEye je dejal, da lahko njihov sistem za avtomatiziran pregled vozil hitro odkrije napake, kot je puščanje olja, kar bi običajno trajalo veliko več časa. Pri tem vozila ni treba dvigniti niti na dvigalo.