Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Vse kar morate vedeti o novem Volkswagnovem bencinskem agregatu

24.07.2022

EVO1.jpg

Volkswagen je predstavil 1,5-litrski TSI motor z oznako evo2. Motor, ki ga vgrajujejo v široko paleto vozil po vsem svetu odlikuje večja učinkovitost in nižje emisije.

Volkswagen je izpopolnil svoj najbolje prodajani bencinski motor 1.5 TSI in zdaj najnovejšo generacijo TSI evo2 že uvaja v prve modele v Evropi. Ta generacija omogoča manjšo porabo goriva in zmanjšanje emisij CO2. Kompaktni štirivaljnik bo sprva na voljo z močjo 110 kW (150 KM), nato pa bodo sledile še druge različice motorja 1.5 TSI evo2. Z novim agregatom bosta kot prva modela opremljena T-Roc in T-Roc Cabriolet. Do konca leta se bo TSI evo2 postopoma začel vgrajevati tudi v druge modele.

Pomembne spremembe

Pri najnovejši razvojni stopnji motorja 1.5 TSI so razvojni inženirji tristezni katalizator in filter za trdne delce bencinskih motorjev premestili bliže motorju v en modul (MAR = motornahe Abgasreinigung; slov. obmotorno prečiščevanje izpušnih plinov), kar še dodatno izboljša učinek prečiščevanja izpušnih plinov. Poleg tega to prispeva k trajnosti, saj omogoča manjšo porabo plemenitih kovin v proizvodnji in hkrati ustvarja osnovo za prihodnje emisijske standarde.

Pri najnovejši razvojni stopnji motorja velja še posebej izpostaviti sistem izklapljanja valjev ACTplus, obmotorno prečiščevanje izpušnih plinov in sodobni zgorevalni postopek TSI Evo. Napredni sistem izklapljanja valjev ACTplus je plod skupnega razvoja tovarn v Wolfsburgu in Salzgittru. Pri razvoju izpopolnjenega sistema je bil poudarek na izboljšanju vklapljanja in izklapljanja obeh srednjih valjev, da bi zagotovili enakomerno delovanje motorja.

DB2022AU00072_medium.jpg

Uporabni tudi v prihodnosti

Zgorevalni postopek v režimu delovanja z dvema valjema je bil optimiziran, s tem pa se je povečal razpon uporabe aktivnega izklapljanja valjev. Pri sistemu ACTplus sta drugi in tretji valj pri nizkih in srednjih obremenitvah in številu vrtljajev deaktivirana. Preklapljanje je po trditvah nemških inženirjev komaj zaznavno. V aktivnih valjih se učinkovitost poveča, medtem ko srednja valja delujeta večinoma brez izgub – in se ponovno aktivirata, ko vnovič dodate plin.

Poleg turbopolnilnika VTG (variabilna turbinska geometrija) na izpušne pline ima motor 1.5 TSI še druge visokotehnološke komponente: visokotlačni vbrizgalni sistem ustvarja tlak do 350 barov, s plazmo prevlečene tekalne površine valjev zmanjšujejo trenje, bati z ulitimi hladilnimi kanali pa omogočajo dodatno optimizacijo zgorevanja in večjo učinkovitost.

Motorji TSI evo2 so zasnovani tako, da lahko uporabljate goriva, ki vsebujejo deleže obnovljivih sestavin, kar prav tako zagotavlja njihovo uporabnost v prihodnosti. Poleg tega so primerni za različne stopnje hibridizacije; pri priključnem konceptu je mogoča sistemska moč do 200 kW (272 KM).