Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Zakaj morajo biti pnevmatike električnih avtomobilov drugačne?

08.01.2023

Pnevmatike elektricni_2.jpg

Električne avtomobile pogosto oglašujejo kot alternativo z nižjimi stroški vzdrževanja. To sicer velja za veliko področij, a ne tudi za pnevmatike, ki so praviloma občutno dražje. Vas zanima zakaj?

Osnovna lastnost električnih avtomobilov, zaradi katere je bilo treba razvijati čisto drugačne pnevmatike je seveda njihova masa. Razlika med avtomobilom s klasičnim bencinskim ali dizelskim pogonom in električnim ekvivalentom je okoli 500 kilogramov, lahko pa tudi veliko več. Razen mestnih malčkov, to pomeni, da družinskega avtomobila, ki bi tehtal manj kot dve toni praktično ni.

Večja nosilnost in manjši kotalni upor

Velika masa torej zahteva, da pnevmatika zdrži večje obremenitve, kar pomeni, da morajo biti predvsem stranske stene ojačene, kot denimo pri pnevmatikah z oznako XL (extra load). Po drugi strani je pri zagotavljanju učinkovitosti, kar je pri električnih avtomobilih še toliko bolj pomembno, treba zagotoviti kar se da majhen kotalni upor. Tega najlažje dosežeš z oženjem pnevmatike. Zato vidimo nenavadne dimenzije kot denimo pri BMW-ju i3, ki je obut v gume 155/70 R19.

Pnevmatike elektricni_1.jpg

Ključ je v drugačni zmesi Večja obremenitev s seboj prinese tudi hitrejšo obrabo, zato so proizvajalci poiskali nove recepture zmesi, s katerimi ublažijo te posledice. Prav tako uporabljajo precej drugačne profile, ki še dodatno izboljšajo kotalni upor. Obenem so se zaradi izjemnega skoka v zmogljivostih, ki pritičejo električnemu pogonu, spremenile tudi zahteve pri oprijemu. Ko je celoten navor motorja na voljo v trenutku pritiska na stopalko, je obremenitev na pnevmatiki ogromna. Če prenos energije na podlago takrat ni učinkovit, pride do vrtenja v prazno, kar seveda pomeni nadpovprečno obrabo pnevmatik. Tu so inženirji morali poiskati rešitve, ki zagotavljajo čim boljši stik tekalne površine s podlago, kar je na nek način omogočila že trdnejša stena. S tem je lahko tekalna površina manj zaobljena, da je v stiku s podlago praktično celotna širina pnevmatike.

Iskanje najboljšega kompromisa

Seveda se zgoraj opisane lastnosti na nek način med seboj izključujejo, zato je snovanje pnevmatik za električne avtomobile vedno iskanje pravega razmerja med njimi. Še ena zanimivost, ki se je pojavila z uvedbo neslišnega pogona pa je hrup, ki prodira v kabino. Skupnega trušča je sicer veliko manj, a se ob odsotnosti brnenja motorja vse skupaj zdi glasnejše. Zelo opazen je tudi hrup pnevmatik, ki ga proizvajalci uspešno omejujejo s posebnimi vložki iz pene v notranjosti pnevmatike.